"Era tare dezvoltata economia la noi, in Basarabia, inainte de 1990. Acum, totul se scalda in saracie. Noi, cei multi, murim de foame." Asa spune aproape orice moldovean de dincolo de Prut, daca ai curiozitatea sa-l intrebi cum o duc oamenii acolo. Avem acelasi grai, avem bunici, parinti care s-au nascut si au trait in Basarabia din vremea cind era pamint romanesc. De la desprinderea de fosta Uniunea Sovietica, Republica Moldova a cunoscut un regres continuu. De la o economie puternica, dar organizata in spiritul comunist, cu o industrie a apararii solida si agricultura cladita in colhozuri, in prezent, majoritatea populatiei este fara ocupatie. Desigur, cea mai afectata este populatia de la orase si, in special, cea din Chisinau, unde traiesc cinci sute de mii de suflete, mai bine de o cincime din intreaga populatie a republicii. "Orasul alb", plin de masini luxoase La prima vedere, "orasul alb" - cum mai este denumita capitala Moldovei - pare o localitate plina de viata, in care toate merg bine. Masinile luxoase impinzesc atit de firesc strazile orasului, de crezi ca te afli intr-o capitala occidentala. Numai Mercedes-uri, BMW-uri, Jeep-uri, iar pe ici pe colo si cite un Ferrari rosu de-ti ia ochii. Provenienta lor este cunoscuta de multa lume si, de aceea, pentru moldoveni nu mai este o mirare sa ai un autoturism de citeva zeci de mii de dolari. Majoritatea se pare ca vin din vest de unde sint furate prin diverse metode. Ajunse in Moldova sint foarte usor de inmatriculat, deoarece aici nu conteaza "virsta" masinii. In umbra limuzinelor, apar firave masinile de pe care curge tabla, "Laditele" rusesti, batrine mame loiale pe care saracii Moldovei nu le pot vinde, dar nici omori. Troleibuzele si microbuzele isi duc ticsite pasagerii, chiar daca par din prima generatie de mijloace de transport in comun. De ce "orasul alb"? Peste tot, blocuri inalte ce ajung si la 20 d