De curind, la inceputul lui iunie, postul de televiziune CNN a implinit 20 de ani de existenta. Agentiile de stiri au consemnat evenimentul, neuitind sa mentioneze faptul ca peste tot in lume CNN-ul e vazut astazi ca unul dintre simbolurile culturii americane. E – in acelasi timp – mult mai mult decit atit: evolutia spectaculoasa a acestui enorm conglomerat TV (si nu numai) a avut o contributie majora la revolutia mediatica si informationala a perioadei pe care o traversam. Cu CNN, ca si – fireste – cu alte institutii care s-au impus in ultimele decenii pe piata mondiala, precum IBM, Microsoft, Compaq, MacIntosh si celelalte vedete ale competitiei computerelor, apoi cu marile companii de telefonie extinse peste granitele nationale si conectate la sateliti, cu gigantii electronici americani, germani, suedezi si asiatici, cu – din nou pe micile ecrane – MTV sau Euronews, precum si cu companiile de televiziune prin cablu transformate in retele de servere pentru transmisii de date, cu Bertelsman, Reuters, Associated Press, United Press International, France Press si alte mari agentii, iar pe deasupra tuturor cu universul infinit precum cel ceresc al INTERNET-ului, lumea intreaga s-a schimbat aproape peste noapte: viteza de circulatie a informatiilor a crescut ametitor, comunicatiile se dezvolta in tromba, „globalizarea“ devine – astfel – o realitate cotidiana. Cei 20 de ani la care a ajuns acum CNN-ul sint – nu-i asa? – un bun prilej de a reflecta asupra tuturor acestor lucruri.
Ideea de la care a pornit aventura CNN-ului e atit de frumoasa si – in fond – atit de simpla: aceea ca – pe de o parte – lumea postmoderna e din ce in ce mai interesata si mai dependenta de informatii; pe de alta parte – ca si ele, informatiile, pot furniza spectacole la fel de captivante ca orice thriller. De aici si pina la infiintarea unui post de televiziune consacrat integral in