In mai, numele ei era pe buzele tuturor: era vedeta noului film al lui Lars Von Trier, Dancer in the Dark, care a cistigat Palme d’Or la Festivalul de la Cannes si i-a adus un premiu de interpretare. Björk nu a acceptat sa dea interviuri la Cannes; nu s-a aratat nici macar la conferinta de presa, lasindu-l pe Von Trier sa evoce atmosfera tensionata de pe platoul de filmare („sa lucrez cu Björk a fost ca si cum as fi fost alaturi de o persoana muribunda... asta nu a impiedicat-o sa-ncerce sa-mi manince camasa!“), dar a reaparut la ceremonia finala, mimind impacarea cu regizorul danez.
Ce nu se stie e ca, imediat dupa premiera, Björk a plecat la Avignon pentru a-si definitiva contributia la megaproiectul La Beauté, initiat de guvernul francez si „regizat“ de curatorul Centrului Pompidou, Jean de Loisy. Björk a scris muzica pentru o instalatie conceputa de Alexander McQueen si Nick Knight, nimeni altii decit cei care au fotografiat-o in chip de Madame de Butterfly pentru coperta albumului ei, Homogenic. Jeff Koons, David Bowie, David Lynch si Jean-Luc Godard se numara printre artistii invitati sa contribuie cu instalatii reprezentind idealul lor de frumusete. Inaugurarea evenimentului a avut loc pe 25 mai, la Palatul Papilor din Avignon, in prezenta lui Jacques Chirac, iar „expozitia“ e deschisa pina la inceputul lui septembrie.
In paralel, Dancer in the Dark continua turul festivalurilor – va fi prezentat in deschiderea celor de la Edinburgh si New York –, casa ei producatoare („One Little Indian“) pregateste lansarea in septembrie a soundtrack-ului, intitulat Selmasongs, iar de curind, au fost date publicitatii cele doua nominalizari obtinute de videoclipul All is Full of Love la viitoarele MTV Video Music Awards. Sint motivele care ne-au indemnat sa revenim asupra cintaretei islandeze. Recent, aceasta si-a convocat toti e-fanii la o ora de „chat“