Pentru iubitorii de filme clasice, de greatest hits-uri cinematografice exista un avantaj sigur: sint scutiti de emotiile cu care altii urmaresc productiile recente, chinuiti de intrebari ca „va veni si pe ecranele de la noi?“, „imi voi gasi timp sa il vad?“, „va vistiga Oscarurile meritate?“. Cum insa nu se pot invirti la infinit in cercul inchis al capodoperelor de arhiva, oricit ar fi de larg, dorinta de noutate intervine pina la urma si pentru ei macar in momentul in care au invatat filmele preferate pe de rost. Dar aici intervine dezavantajul: daca isi doresc eventual filme noi, cu actori lansati cu ceva timp in urma, nu de putine ori ramin numai cu dorinta, pentru ca multi actori s-au retras din actualitatea cinematografica sau au renuntat pur si simplu la actorie, chiar daca virsta le-ar fi permis continuarea carierei cu roluri variate din care fireste ar fi fost excluse cele de tineri indragostiti.
Atunci solutia ramine intoarcerea la colectiile video si la cinemateca.
Cazul lui Jane Fonda corespunde perfect acestei situatii. Sex-simbol al anilor ’60-’70, membru important al clanului Fonda, cel putin la fel de celebra si talentata ca si tatal ei, Henry, cu o filmografie bogata cuprinzind multe filme cu distinctii renumite, Jane Fonda a parasit platourile de filmare dupa casatoria cu magnatul american Ted Turner.
Anul acesta ea a revenit in atentia publicului si ca actrita, dar mai ales ca tinta a ziarelor de scandal dupa despartirea de acelasi magnat, eveniment in legatura cu care diverse publicatii au inceput sa emita ipoteze din cele mai variate, de la religiozitatea recent manifestata a lui Jane pina la interventia unei femei in mariajul celor doi. Ca actrita, nu a revenit intr-un film (fanii pot fi dezamagiti), ci intr-un alt cadru, ce-i drept festiv, la decernarea premiilor Oscar, unde a inminat regizorului Andrzej Wajda Oscarul