Submarinul confederat din Jackson Square a dispărut. Acest obiect fără justificare, scos la lumină din adîncurile Lacului Ponchatrain, era un simbol ţeapăn al subconştientului cetăţii. Sarcina sa istorică era aceea de a ţepui, de dedesubt, navele unioniste. Dar sarcina lui simbolică, de departe mai importantă, era să ne aducă permanent aminte că, sub voioşia noastră şi sub aparanţele de bons temps roulant , pîndeşte un înfricoşător rechin de fier. O statuie de ghips a lui Marilyn Monroe, cu fustele zburătăcite întru eternitate de aerul cald al gurilor de aerisire ale metroului newyorkez, i-a luat locul submarinului confederat. Evident, curentul din metrou are o valoare simbolică deloc străină băştinaşilor New Orleans-ului, dar aceasta nu e nimic în comparaţie cu misterul de nepătruns al guguloiului de fier confederat. Marilyn este o făptură de celuloid, pe care o poţi privi oriunde în lumea asta unde s-a auzit de film, pe cînd submarinul este eminamente New Orleans. Chestionaţi de reporter, angajaţii muzeului orăşenesc nu au putut spune nici ce s-a întîmplat cu el, nici cînd va fi adus înapoi. Reporterul se prefăcu atunci într-un vajnic cetăţean şi i-a înfierat pe paznicii întru totul nevinovaţi după cum urmează: "Ramificaţiile acestui fapt sînt grave şi se întind dincolo de Crescent City. De la înlăturarea submarinului nostru s-au petrecut în lume două incidente legate de submersibile. Kursk , submarinul nuclear rus, şi-a găsit mormînt de ape, cu echipaj cu tot. Sus, pe înălţimile Anzilor, poliţia columbiană a descoperit locul în care traficanţii de droguri, ajutaţi de experţi nucleari ruşi, îşi construiau propriul submarin. Aceste evenimente nu sînt fără legătură. Ori ne aduceţi submarinul înapoi, ori alte nenorociri subacvatice, încă şi mai groaznice, se vor produce!" Şi nu glumea. Dacă adaugi la acestea că, în ultimul timp, marile şi micile ecrane au fost