•Continuarea aplicarii reformei si prestatia directorilor au avut rezultate bune •Au fost depistate deficiente in ceea ce priveste calitatea actului instructiv-educativ la scolile din mediul rural •Printre recomandarile facute de seful ISJ se numara evitarea "scurtarii" ultimelor ore si aprobarea transferurilor numai din motive obiective
Ieri, in sala de festivitati a Liceului de Arta "Octav Bancila", a avut loc obisnuita, la inceput de an scolar, sedinta cu directorii unitatilor de invatamant din judet. Cu aceasta ocazie, Camelia Gavrila, inspector scolar general, a prezentat o sinteza a activitatii desfasurate in sistemul de invatamant iesean, in anul scolar 1999-2000. Din raportul prezentat, a reiesit ca, in general, activitatea desfasurata a avut rezultate bune, insa au existat si unele deficiente. Una din principalele probleme cu care s-a confruntat conducerea ISJ a fost incadrarea in numarul de norme aprobat de Ministerul Educatiei Nationale, lucru care a necesitat restructurarea a 477 de posturi. Aceste restructurari au fost facute numai dupa consultarea cu reprezentantii sindicalistilor si nu au generat probleme majore. In timpul controalelor frontale in scoli cum ar fi Liceul "Mihai Eminescu", Liceul "Garabet Ibrailenu", Scoala Normala "Vasile Lupu", Scolile generale 9, 23, 22, 28 etc., s-a constatat o activitate foarte buna. Au fost parcurse ritmic si integral planificarile, s-a incercat asigurarea unor conditii cat mai bune pentru desfasurarea procesului instructiv-educativ si s-a constatat ca se depun eforturi substantiale pentru ridicarea standardelor de pregatire a elevilor, indeosebi in unitatile reprezentative. Din pacate, au fost semnalate si unele disfunctionalitati, indeosebi in scolile din mediul rural, din Crucea, Glavanesti, Zmeu, Tibana etc. Principalele puncte nevralgice depistate au fost: nefinalizarea reparatiilor capitale