Saptamina viitoare
„altFEST 2000 este un festival independent de teatru, necompetitiv, deschis productiilor de arta alternativa in spatiu neconventional si se adreseaza cu precadere companiilor independente din Europa Centrala si de Est“. Asa graieste primul paragraf al mapei de prezentare a Festivalului altFEST – altfel. altceva. altundeva organizat la Bistrita de Centrul International pentru Arta Contemporana Bucuresti si Fundatia Culturala Contemporania din Bucuresti, cu sprijinul autoritatilor locale de cele mai diferite feluri, al Connex-ului, TVR2, Fundatiei ProHelvetia, UNITER-ului si Ministerului Culturii, al teatrelor bucurestene Act si Bulandra, dar si al Nationalului tirg-muresan si al Clubului Green Hours Jazz Café din Capitala. Cistigind prin proiectul prezentat accesul la programul EUROART, organizatorii au acumulat prin co-organizare sau sponsorizare un numar impresionant de institutii particulare sau de stat, dintre care, partial, pe unele le-am amintit mai sus. Si, pentru ca tot a venit vorba de organizatori, e de subliniat ca mintile active care au nascut acest proiect special, ajuns acum la a treia editie, se cheama Mihai Iancu si Alina Moldovan, probabil singurii manageri culturali reali – vreau sa zic fara o legatura direct profesionala cu teatrul (Alina Moldovan e, intr-adevar, teatrolog de Bucuresti dar, tinind cont de „performantele“ facultatii cu pricina, aceasta din urma functioneaza mai repede ca emanant de diplome) –, alaturi de Voicu Radescu, patronul Teatrului LUNI de la Green Hours. Este profund interesanta aceasta observatie fiindca, macar practic, daca nu si in principiu, ideea de management fara numele unei personalitati marcante dintr-un anume domeniu artistic mi se pare, personal, nefunctionala. Cele trei exceptii stralucite citate mai inainte e posibil insa, in timp, sa ofere un model alternativ. Si, apropo de termenu