220. Este drept ca in tara condusa de acest mare barbat de stat munca omului n-a fost niciodata secatuita la asemenea constructii. Dimpotriva, a fost cu desavirsire crutata. In acea tara nu sint monumente.
221. Cel mai curios insa e altceva: ca indienii, auzind parerile barbatului de stat, nu si-au pierdut cumpatul si nu i-au ris in nas.
222. Nici macar cei care aveau tot interesul sa rida nu au ris.
223. Totusi rindurile pe care le-am citit la punctul 219 sint in asa contradictie cu pretentiile la suprematia in intelegerea artei, incit nu se poate sa nu rizi. Ceva la fel de ridicol nu s-a mai intimplat decit in vara din 1953 cind dupa revolta din Berlin guverul R.D. Germane s-a imbogatit imediat cu un ministru al cofetariilor.
224. Estetica cea mai reactionara a fost totdeauna profesata de progresisti.
225. In Cronica optimistului, de azi 17 septembrie, Calinescu scrie despre Nora si despre Corina Constantinescu asa cum as fi scris eu daca as fi scris despre aceasta actrita. Elogiu regal.
226. Cunosc trei feluri de femei: prostituata apocaliptica, idioata, femeia-inger.
227. A treia categorie aproape nu are senzualitate si nu provoaca dorinta impreunarii. Materia decontata pina aproape de disparitie.
228. E o emotie religioasa sa o vezi cum isi misca ochii, cum ofteaza, cum da din miini. Ai ingenunchia.
229. Proasta e aceea pe care, vazind-o, ai imediat impulsul de a o umfla si a o rasturna in fin.
230. Prostituata apocaliptica e amazoana cerebrala.
231. Femeile de tipul acesta nu pregeta sa se caute de pureci pe sub rochie, in societate.
232. Vorba lor e verde, taraneasca – deci aristocratica.
233. Ochii lor scormonesc, judeca, clasifica.
234. Narile lor freamata ca la cai.
235. Le auzi nechezind.
236. Par in permanenta calare – sau calarite.
237. Cu