1. Indepartarea oricaror urme de discriminare din legislatia romaneasca nu este decit primul pas, cit se poate de normal pentru un stat civilizat, pe drumul respingerii judecarii unui om dupa aparente exterioare (culoarea pielii, sex, virsta sau preferinte sexuale) si a impingerii unor grupuri sociale impotriva altora. Prejudecatile vor ramine, insa, multa vreme, caci nu pot fi eliminate decit printr-un lung proces educativ. Ideile sovine sint primite de-a gata in blocuri prefabricate: cine crede ca un roman este mai bun decit un tigan si un barbat decit o femeie – acela va crede, desigur, si ca heterosexualitatea este normala si valoroasa in sine, iar homosexualitatea, o monstruozitate. De asemenea, cei care-si inchipuie ca „invertirea“ sexuala este „straina de modul de viata si gindire al poporului roman“ trebuie sa fie tot cei ce mai cred si ca noi, romanii, am iesit mereu victoriosi in batalii, sau ca haiducii luau de la bogati ca sa dea la saraci. Din pacate, acesti originali formeaza si azi majoritatea populatiei la noi.
Nu ma-ndoiesc totusi ca, in ciuda presiunilor unor grupuri filistine si intolerante, Parlamentul va corecta rusinoasa eroare din Constitutie.
2. Nu cred ca e cu adevarat o intruziune in prerogativele legislativului, caci o scrisoare e, la urma urmelor, doar o scrisoare. Dar, in orice caz, cred ca e un nou act pripit, trufas si lumesc al unei institutii care evident aspira azi la o putere si o pozitie in stat pentru care nu are nici un fel de justificare morala. Asteptam de la Biserica Ortodoxa Romana mai curind putina cainta pentru marile erori ale trecutului, si mai ales o adevarata implicare in opere de binefacere si ajutor social. Deocamdata, insa, imaginea sa publica nu arata decit nationalism primar, dogmatism si intoleranta.
1. Indepartarea oricaror urme de discriminare din legislatia romaneasca nu este dec