Cu cîtva timp în urmă, un sondaj de opinie solicita, printre altele, să fie identificat cel mai harnic ministru în funcţie. Dacă aş pretinde că rezultatul, mediatizat intens, m-a mirat, aş minţi. Nu cred că Domnul Băsescu este într-adevăr cel mai harnic, dar sînt sigură că reuşeşte să fie cel mai prezent dintre membrii actualului guvern.
De fapt, nu atît opinia populară dată publicităţii prin sondaj mi-a reţinut atenţia, cît faptul că ea părea să fie larg împărtăşită de comentariile diverşilor "analişti şi formatori de opinie" - cum le place să se autointituleze respectivilor cozeuri media (termenul autohton, de palavragii, mi s-a părut oarecum brutal, nu ştiu de ce). După cîte ştiu, analist se poate intitula cineva care, printre altele, efectuează măcar ocazional analize. Numai că, nici unul dintre respectivele comentarii nu părea să aibă ceva în comun cu analiza.
Fără a avea veleităţi de analist, prefer deci să evaluez performanţele D-lui ministru Băsescu, în limitele bunului- simţ comun.
Pe scena politică, domnia sa a evoluat în două rînduri ca ministru al transporturilor. N-ar fi, prin urmare, inutil să trecem rapid în revistă principalele domenii de responsabilitate ale acestui minister.
1. Despre transporturile maritime nici nu mai este cazul să vorbim. Domnia sa a rezolvat definitiv această problemă încă din ministeriatul trecut. Într-un interviu mai vechi, D-l Băsescu opina că e inoportun să verificăm contractele prin care a fost distrusă flota maritimă: de discutat ar rămîne numai derularea acestora. O opinie cu atît mai originală, cu cît ministerul a patronat doar contractele, nu şi derularea acestora...
Cu alte cuvinte, nu este cazul să ne interesăm retroactiv de modul de stabilire a bonităţii contractanţilor, de clauzele de garantare a contractelor, de modul de constituire a garanţiilor ş.a.m.d. De acum înco