Pe 26 noiembrie, romanii vor merge din nou la urne, pentru a vota membrii Parlamentului si presedintele Romaniei. De aceasta data, persoanele cu drept de vot care au carti de identitate vor vota cu cartea de alegator. Cei care nu poseda carte de identitate isi vor exercita dreptul constitutional cu unul din urmatoarele acte de identitate: buletinul de identitate, adeverinta de identitate, pasaport diplomatic sau de serviciu, carnetul de serviciu militar. Cetatenii romani care domiciliaza in strainatate, inscrisi pe listele electorale permanente, vor vota in tara pe baza pasaportului, iar cei aflati in strainatate si fara carte de alegator. "Vechile carti de alegator nu contineau elemente de siguranta" In mai, Guvernul a emis Ordonanta de Urgenta (OU) 63, care a modificat legile electorale 68/1992, 69/1992, si 70/1991. Pentru punerea in aplicare a OU 63, Guvernul a emis doua hotariri prin care a renuntat la vechile carti de alegator, intrucit acestea nu contineau elemente de siguranta care sa garanteze desfasurarea corecta a votarii. Noile carti de alegator se produc in sistem informatizat si au elemente de secretizare, specifice cartii de identitate. Documentul se emite numai pentru posesorul cartii de identitate, deoarece in continutul acesteia se regaseste fotografia color a detinatorului, extrasa din baza de date automata. In afara fotografiei, cartea de alegator contine urmatoarele elemente: numele si prenumele alegatorului, Codul Numeric Personal (CNP), seria si numarul cartii de identitate, domiciliul, codul formatiunii emitente, data emiterii, seria si numarul cartii de alegator. Daca o persoana isi scoate o noua carte de identitate, i se elibereaza si o noua carte de alegator. In cazul pierderii, furtului, distrugerii sau deteriorarii cartii de alegator, formatiunea de evidenta populatiei va elibera solicitantului un duplicat, la cerere. Cartea de alegator se