Mihai IANCU,
directorul festivalului:
„Pariul pe care mi l-am pus inainte de acest festival si pe care fireste, l-am pastrat, a fost in primul rind sa reusim sa aducem la un loc oameni de diverse categorii sociale, oameni de diverse principii si idei, sa le prezentam ceva si la final sa avem o discutie serioasa in care sa percepem un tip de reactie. Pentru ca cel putin eu m-am saturat ca nimic sa nu se intimple si sa existe lucruri caldute si-atit. Vreau si vrem, eu si Alina Moldovan, directorul artistic al festivalului, sa existe lucruri foarte tari din acest punct de vedere. Nu neaparat socante, ci mai ferme, mai clare, mai serioase si mai puternice, evident cu riscurile aferente… Si cred ca in mare masura ne-am atins acest scop.
Eu consider ca festivalul este unul independent, finantat de mai multe surse, dar, in sine, nici unul dintre finantatori nu imi poate impune o anumita dependenta, o anumita modificare a ideii festivalului.“
Gavril TARMURE,
consilier-sef, Inspectoratul pentru Cultura Bistrita:
„La inceput acest festival, care se numea alternativ, se traducea pentru mine cu a nu respecta normele traditionale de producere si de manifestare ale spectacolului. M-a interesat, am imbratisat imediat ideea acestui festival intrucit eu incepusem sa redescopar orasul Bistrita si sa il arat lumii. Acest oras este foarte vechi, are peste o mie de ani, dar e insuficient cunoscut. In Evul Mediu, un cronicar, facind referire la burgurile din Transilvania, spunea despre Sibiu ca este cel mai bogat, ca orasul Cluj este cel mai puternic, iar Bistrita cea mai frumoasa. Arhitectura medievala s-a pastrat, dar este afectata prin faptul ca orasul este locuit de o populatie in al carei comportament numai respectul pentru valoare nu se poate releva. Asadar, sub aspect fizic, aceasta identitate este permanent si gr