In schimb, acestea trebuie sa corespunda din punct de vedere al normelor de poluare Pe de alta parte, examenul RAR pentru toate tipurile de autovehicule va fi foarte greu de trecut, din cauza noilor reglementari in domeniu De la sfirsitul lunii trecute, Registrul Auto Roman (RAR) a schimbat, in mare parte, procedura inspectiei tehnice la autovehicule. Potrivit noilor reglementari si norme tehnice in transportul rutier, pentru autovehiculele aduse din Occident nu mai intervine criteriul de vechime de 8 ani, cum era pina acum. In schimb, ele trebuie sa corespunda din punct de vedere al normelor de poluare EURO 2 si, evident, al celor tehnice. Ca o alta noutate, inspectia tehnica pentru poluare s-a separat de inspectia tehnica periodica (ITP), iar pe anexa certificatului de inmatriculare se vor trece doua vize, pentru fiecare inpectie in parte. De asemenea, pe placuta de inmatriculare din fata apare un ecuson autocolant care va atesta cind va expira inspectia pentru poluare. Rovigneta pentru ITP va fi lipita tot pe placuta din spate, termenele pentru ambele inspectii raminind aceleasi: cel mult 6 luni pentru autobuze, microbuze, taximetre si masini de scoala; maximum un an pentru toate autovehiculele ce depasesc masa totala de 3,5 tone; cel mult 2 ani pentru autoturisme, automobile mixte, autospeciale pina la 3,5 tone. Doru Sandulescu, inginer specialist in cadrul filialei Vaslui a RAR, ne-a precizat ca, in mare parte, procedurile de verificare au ramas aceleasi: "Practic, este aceeasi procedura. Din pacate, este ingrijorator numarul foarte mare de autovehicule care nu trec de cele doua inspectii. Aproximativ 70% din masini pica la poluare, iar 99% nu trec de ITP. Acest procentaj este asa de mare deoarece multi posesori de autovehicule apeleaza la ateliere service fantoma. Dupa ce oamenii dau bani foarte multi, constata ca si lucrarea facuta este de proasta calitate. Nu