"Pentru a înţelege corect filozofia ciuceeană este, de asemenea, important să avem o idee justă despre Giagiusăng. Filozofia ciuceeană a fost prima care a pus în relief faptul că omul este o fiinţă socială care are o nevoie vitală de Giagiusăng, marcînd astfel o cotitură istorică în elucidarea naturii omului, precum şi în clarificarea poziţiei şi a rolului său. (...) Dacă un om nu trăieşte decît pentru a-şi urmări propriul interes personal, în faţa societăţii şi a colectivităţii, o astfel de existenţă nu merită deloc să fie trăită. El nu va aduce nici o contribuţie la progresul societăţii şi al colectivităţii, nici nu va lăsa nimic valabil după moartea sa. Viaţa sa n-ar avea nici un sens şi, în aceste condiţii, ar fi fost mai bine să nu fi venit pe lume. Nu există decît două poziţii diametral opuse în ceea ce priveşte concepţia despre o viaţă: ori se trăieşte din plin o viaţă în numele societăţii şi al colectivităţii, ori se trăieşte în mod egoist, ducînd o existenţă lipsită de sens. O viaţă dusă numai în scopul urmăririi propriului interes se opreşte în moarte. Nu are nici o valoare pentru viitor. Viaţa umană are o limită, în timp ce societatea şi colectivitatea există şi evoluează etern." (Kim Giăng Il, Opere alese,
Editura Politică, 1989) (Notă biografică: la data apariţiei, autorul era doar fiul iubit al şefului statului, creatorul doctrinei Ciuce. Acum este el preşedintele Coreei de Nord. La sfîrşitul lunii octombrie a.c. a fost gazda doamnei Albright, secretar de stat în SUA.) Tita CHIPER
"Pentru a înţelege corect filozofia ciuceeană este, de asemenea, important să avem o idee justă despre Giagiusăng. Filozofia ciuceeană a fost prima care a pus în relief faptul că omul este o fiinţă socială care are o nevoie vitală de Giagiusăng, marcînd astfel o cotitură istorică în elucidarea naturii omului, precum şi în clarificarea poziţiei şi a rolului