Acest articol se vrea un elogiu aplicat la adresa primului festival de film româno-maghiar SENZOR, iniţiat de directorul Budapest Filmstúdió, Kántor László, "creierul" manifestării materializate şi prin contribuţia reprezentantei Oficiului Naţional al Cinematografiei, Alina Sălcudeanu, "sufletul" acţiunii patronate de Miniştrii Culturii din România şi Ungaria.
Găzduită într-o ospitalieră localitate, Sfîntu Gheorghe, prima ediţie a avut deopotrivă un caracter de lucru (trei dezbateri urmînd să-şi arate roadele: "Rolul televiziunii în producţia de film", "Posibilităţi pentru coproducţii", "Distribuţia filmelor între cele două ţări") şi un caracter competitiv (juriile profesioniste fiind dublate de votul publicului).
Selecţia românească a cuprins, prin forţa lucrurilor, producţii realizate în ultimii 15 ani, astfel încît să fie reprezentate personalităţi din toate generaţiile, cineaşti care continuă să lucreze, dar şi artişti care temporar şi-au întrerupt cariera. Sala Studio a teatrului s-a dovedit neîncăpătoare pentru cei interesaţi de genul scurt. Copel Moscu şi-a adjudecat un premiu cu Va veni o zi, concurînd împreună cu Sabina Pop (Panc), Laurenţiu Damian (Cota O), Ovidiu Bose Paştina (Eu trebuia să joc Hamlet), Cornel Mihalache (Întristări), plus Maksay Ágnes şi Marius Tabacu (Golgota blazoanelor I). La aceeaşi categorie a filmului documentar, s-a clasat primul Papp Gábor Zsigmond cu Cină à la Esterházy, incitant dialog cu renumitul scriitor, matematician şi gurmand, în vreme ce Salamon András a semnat Ionuţ şi mafia cerşetorilor, Almási Tamás Dragoste la prima audiţie, iar Cs. Nagy Sándor "...Îmi ţes scrînciob din viaţa-mi". Hanno Höfer a concurat cu Dincolo şi a jucat în Zapping, unul dintre cele trei filme ale lui Cristian Mungiu, care a cîştigat cu o grotescă satiră, Corul pompierilor. Printr-un umor debordant s-a detaşat dumnezeu@paradis.h