In opinia democratilor, alaturi de toate celelalte neajunsuri ce caracterizeaza economia nationala, in plus, intre Romania si celelalte tari din spatiul european exista inca mari decalaje in ceea ce priveste dotarea cu infrastructuri si utilitati publice de transport.
"Unul dintre putinele ministere care s-au descurcat bine in aceasta etapa de tranzitie este, fara indoiala, Ministerul Transporturilor, condus de democratul Traian Basescu. Devenit, intre timp, primar general al capitalei, ex-ministrul Basescu a stiut sa arate ca o strategie inteligenta poate compensa toate dezavantajele din teren", a declarat deputatul democrat Mihai Baciu.
Drept urmare, in ceea ce priveste politicile de dezvoltare a transporturilor, obiectivul principal al democratilor il constituie modernizarea sistemului national de transport in vederea integrarii lui in sistemul european de transport. Aceste politici vor fi corelate cu politicile de dezvoltare locala si regionala, cu cele de creare a pietelor functionale, cu cele comerciale si cu politicile de crestere a nivelului de trai. Se va extinde aplicarea parteneriatului dintre sectorul de stat si cel privat in vederea finantarii proiectelor; dar statul va detine, inca, ponderea principala in finantarea proiectelor. In cadrul cheltuielilor bugetare, vor fi asigurate cu prioritate resursele necesare intretinerii infrastructurilor de transport, iar in privinta obiectivelor de investitii, va fi acordata prioritate conectarii la retelele europene si modernizarii celor existente, precum si zonelor relativ izolate si mai putin dezvoltate sau afectate de declinul unei industrii principale.
Programul economic al Partidului Democrat propune, in chestiunea politicii din domeniul transporturilor, urmatoarele: functionarea pietelor concurentiale, adica privatizarea TAROM si a CFR-Marfa, precum si comercializarea activitatilor in