Pe vremea lui Ceausescu umbla un banc cam vulgarut despre cum au reusit romanii sa vinda o multime de automobile Dacia la un mare tirg international: cica in fiecare masina se afla cite o gagica dezbracata care le striga vizitatorilor: „Ia d-acia! Ia d-acia!“...
Oribil, nu? Ei bine, cam pe acest principiu functioneaza o mare parte a publicitatii „sexy“, adresate mai ales barbatilor… Ideea e simpla, dar greu de perceput pentru o minte masculina sufocata de instincte „impetuoase“:
Domnilor, daca vedeti vreodata anunturi publicitare cu femei, mai mult sau mai putin dezbracate, intinzindu-se pe caroserii lucioase, tavalindu-se printre aparate electronice, mingiindu-si zonele erogene in timp ce beau vreo licoare, alcoolica sau nu, fiti pe faza! E ceva nu tocmai in regula cu acea marfa; ceva ce vi se ascunde in spatele unor atragatoare forme feminine, in intentia de a va determina sa cumparati; ceva ce altfel vi s-ar parea dubios…
Un adorabil anunt intr-o revista occidentala arata acum 4 ani o femeie goala, doar cu o pereche de sandale-n mina. Alaturi, o masina de spalat Daewoo. Legenda spunea: asa-mi place masina asta, ca nu ma pot abtine si, de fiecare data cind spal, imi bag toate hainele-n ea. Doamna respectiva zimbea sfioasa catre obiectiv, ca si cum chiar ar fi fost surprinsa de un martor. De aici un plus de sex-appeal echivoc: tipa e si-un pic prostuta (sau se preface?)… O strategie interesanta de a le baga pe git occidentalilor, naraviti de ofertele celor mai tari producatori, noua tehnologie „cu bule de aer“ a coreenilor.
Etalarea corpurilor de femei in publicitatea pentru produse feminine (mai cu seama cosmetice) e indeobste absolvita de banuieli: ea nu reprezinta de abuz asupra sensibilitatii publicului, scopul sau nefiind neaparat sa seduca, cit sa ilustreze un anume uz. Femeia e cea care-si face singura aceste achizitii. Doar d