Editura Polirom a fost, cred, inovatoare în domeniul Media, fiind prima deţinătoare a unei colecţii cu titlul de mai sus. Din volume precum Manual de jurnalism (coordonator Mihai Coman) sau Jurnalistul universal (David Randall ) aflam cum se scrie un text jurnalistic şi de ce acesta este diferit de suratele lui literare. Cititorul "înrăit" de beletristică şi eseuri conştientiza, astfel, mai direct, faptul că există şi altfel de texte, cu alt scop al comunicării, şi cu altă adresă. La aceeaşi editură, însă într-o altă colecţie, Collegium Practic, a apărut un volum care ne înlesneşte scrierea unui text, de astă dată nu numai jurnalistic: Cum se scrie un text, autor Andra Şerbănescu. După pionieratul într-ale jurnalisticii, Polirom este iniţiatoare şi în ceea ce mulţi dintre noi numeam, după manualele anglo-americane, "writing": informal explicat, un soi de scriere, evident a unui text, eficientă, originală, neplictisitoare şi convingătoare. Domeniul astfel intitulat are meritul, pe de o parte, de a lărgi noţiunea de text (incluzînd aici şi eseurile, articolele de ziar, dar şi reţetele de bucătărie sau sfaturile pentru îngrijirea copiilor), şi, pe de alta, de a scoate în evidenţă alte calităţi necesare unui text, pe lîngă "frumuseţea stilului" spre care mulţi dintre noi am fost îndreptaţi în şcoală. Cartea Andrei Şerbănescu este, cred, prima contribuţie autohtonă în domeniu, urmînd volumului Cum să scriem, autoare Catherine şi Odile Pierron, traducere de Bogdan Geangalău, apărut, în 1999, la aceeaşi editură. Volumul este conceput sub forma unui manual, scris într-un limbaj accesibil şi conform cu propriile recomandări ale autoarei: oarecum sfătos, prietenos şi în empatie cu cititorii situaţi pe poziţii aproape egale cu scriitorul, şi acesta renunţînd , într-o mare măsură, la "cerurile" sale "nalte"; pe un ton alert, inducîndu-ţi (tot conform observaţiilor autoare