Intre 17 si 25 noiembrie, s-a desfasurat la Torino cea de-a 18-a editie a Festivalului cinematografic din acest oras din Piemont.
In program: 311 filme, o suta in plus fata de operele prezentate la cel mai faimos festival cinematografic din Italia, acela de la Venetia.
117 filme de lungmetraj si 194 de filme de scurtmetraj, impartite in 16 sectiuni. Acum 18 ani, festivalul de la Torino a inceput sa se afirme ca punct de referinta pentru spectatori si autori tineri. Si cind spunem „tineri“ nu ne referim numai la virsta.
„Astazi, acest festival a devenit foarte important pentru viitorul filmelor prezentate si pentru viitorul autorilor respectivi“, a spus Stefano Della Casa, care de doi ani a preluat directia acestui festival, dupa „pasajul“ lui Alberto Barbera la Venetia.
„Alegem peliculele bazindu-ne pe urmatoarele criterii: filme care sa distreze publicul si filme care sa aiba posibilitatea de a gasi un spatiu adecvat pe piata din Italia“.
Deci: spatiu pentru marii maestri mondiali, dar si pentru debutanti necunoscuti, dar de talent. Filme clasice, western, melodrame, documentare, scurtmetraje, filme realizate cu tehnica digitala... Cu o singura conditie: sa propuna noi limbaje cinematografice.
Editia 2000 a Festivalului de la Torino a debutat cu versiunea integrala restaurata a filmului: The Exorcist (USA 1973) de William Friedkin.
Oaspete de onoare al festivalului: George A. Romero, care a prezentat ultimul sau film, Bruiser.
Au fost de asemenea prezentate primele imagini inedite ale filmului Non ho sonno (Nu mi-e somn) de Dario Argento, maestrul italian al filmului horror, care era insotit la Torino de fiica sa, actrita Asia Argento.
O editie provocatoare si politically incorrect, a declarat presedintele festivalului de la Torino, Gianni Rondolino.
A fost prezentata o retrospectiva completa a filme