Actiunea de preluare a societatii Subex continua. Dupa cum am anuntat inca de ieri, doua grupuri de interese incearca sa obtina controlul pachetului majoritar de actiuni ale firmei bacauane. Fiecare dintre cele doua grupuri, respectiv, Bavaria Documents, pe de o parte, si Tracorom si Helios, pe de alta parte, incearca sa cumpere cit mai multe actiuni de pe piata. Privatizarea societatii Subex prin MEBO in 1995 nu a reusit sa rezolve problemele intreprinderii. An de an, profitul societatii a scazut, iar Consiliul de Administratie a inceput sa caute solutii pentru remedierea situatiei. Problema profitului era deosebit de importanta pentru reusita privatizarii, deoarece ratele platite de PAS in contul actiunilor preluate de la FPS erau achitate din dividende. Cum, in ultimii doi ani, dividendele nu au mai fost suficiente pentru achitarea datoriilor catre FPS, s-a pus problema cedarii procentului de actiuni neachitate, adica 31%, catre un investitor strategic. In 1998, Subex a purtat negocieri cu un investitor britanic, societatea Armstrong din Birmingham, care si-a anuntat disponibilitatea de a prelua 51% din actiunile firmei bacauane. Insa, caderea firmei Rover si preluarea acesteia de catre grupul BMW, au afectat profund piata de organe de asamblare din Anglia, iar investitorul a renuntat sa mai participe la cumpararea si modernizarea Subex, pentru a se putea ocupa de fabricile sale. Subex a contactat apoi alti potentiali parteneri, dar nu a reusit sa le stimuleze interesul de a investi in Romania. Nevoia de modernizare a societatii a crescut, mai ales ca, in septembrie 1999, Renault a cumparat uzinele Dacia si a aparut perspectiva modernizarii automobilului produs la Colibasi. Subex, care asigura 70% din organele de asamblare la Dacia, a inceput sa-si puna problema modului in care va reusi sa creasca nivelul de calitate a productiei de la standardele Dacia la nivelul