Statuandu-si incet dar sigur personalitatea, alternativele la invatamantul de stat traditional se inscriu, deja, ca un fapt meritoriu in societatea noastra, iar perspectivele, datorita, mai ales, oamenilor angajati in acest domeniu, capata de pe acum contur si consistenta. Si, drept urmare, tot mai multi sunt aceia care vin azi fara prejudecati, prompt si comprehensiv, in intampinarea noului din invatamant. Desigur ca si recentele aparitii editoriale specifice acestor probleme sunt - in contextul creat - de un real si bine venit folos.
A aparut, iata, recent volumul I din Colectia "Invatamant Deschis la Distanta", in Editura Pro Humanitate (Bucuresti, Bd. Regina Elisabeta nr. 32, sector V). Coordonata de catre prof. dr. Constantin Rusu, in colaborare cu Florentina Stancioiu, Viorel Hancu si Vitalie Teodoru, colectia, prin problematica abordata, se adreseaza celor care organizeaza aceasta forma moderna de invatamant, precum si persoanelor integrate in sistemul formativ IDD (studenti si elevi).
"Ne aflam - ne asigura prof. dr. Constantin Rusu - in prezenta unui concept in evolutie... si chiar daca acceptam egalitatea de sanse pentru toate formele de invatamant, in realitate, prin particularitatile sale didactice si organizatorice, universitatea deschisa ramane, totusi, un sistem mai accesibil si deci mai la indemana fata de celelalte alternative sincrone".
Citand mai departe, aflam ca "nu neaparat distanta dintre domiciliul studentului si sediul universitatii este elementul care confera specificitate invatamantului la distanta, ci prevaleaza forma organizata de auto-instruire si auto-formare profesionala".
Aici, credem noi, se afla suportul motivatioal al demersului psihopedagogic intreprins de autorii colectiei.
Privita astfel, lucrarea "Invatamantul Deschis la Distanta" se recomanda generos celor care, din dorinta de a iesi din ch