•Conform unor surse demne de incredere, exista incercari de influentare a cercetarilor •Scopul final ar fi musamalizarea
In urma cu circa o luna, o comisie mixta a demarat la Depoul Pascani o ampla ancheta, ca urmare a disparitiei unei cantitati enorme de motorina - 2.600 tone. Combustibilul, depozitat in trei rezervoare a peste 800 tone fiecare, reprezenta rezerva necesara locomotivelor Diesel din unitatea pascaneana plus inca vreo cateva astfel de unitati ce nu erau dotate cu rezervoare similare (totalul fiind de circa 1.800 tone). Restul de aproximativ 800 tone reprezentau rezerva strategica a armatei depozitata la Pascani pentru a fi
folosita la nevoie. Ancheta a pornit insa cu stangul de la bun inceput, organismele ce efectuau cercetarile refuzand sa dea prea multe detalii mass-media, ajungandu-se pana la urma ca accesul in incinta depoului sa fie interzis persoanelor straine, incercandu-se astfel tinerea cat mai departe de ochii "indiscretilor" a anchetei in derulare, in vederea tragerii pe linie moarta a acesteia. Chiar si dupa ce responsabilii de la SNTCF Marfa Iasi au declarat ca la depoul pascanean s-a descoperit lipsa unei cantitati de 2.500 tone de combustibil, incercarile de musamalizare nu au incetat. Cea mai recenta tentativa este in curs de desfasurare si-i vizeaza in primul rand pe politistii ce lucreaza la acest caz care incearca sa-i traga la raspundere pe cei vinovati.
Intrebari fara raspuns
O sursa demna de incredere din randul cadrelor Ministerului de Interne, interesate de derularea anchetei de la Pascani, ne-a dezvaluit o noua ipoteza ce este vehiculata in scandalul "evaporarii" motorinei din Depoul Pascani. Conform sursei respective, cele peste 800 tone de combustibil ce reprezentau rezerva armatei ar fi fost folosite in consumul intern al depoului, respectiv la locomotivele Diesel ale unitat