Daca sectiunea de fotografie a Tirgului International de Arte Vizuale a tinut capul de afis al expozitiilor de fotografie in ultimii trei ani, fiind principalul punct de reper al activitatii in acest domeniu, iata ca sfirsitul anului 2000 a fost martorul aparitiei unui puternic rival, chiar daca dintr-o alta categorie. Foto Media 2000 este rezultanta mult asteptata a activitatii fotografilor de presa, probabil zona din fotografie in care se lucreaza cel mai mult.
Punctul forte al Foto Media 2000 este ca, pe linga faptul ca prezinta multe imagini tradind asimilarea inteligenta a ultimelor cunostinte estetice si tehnice, a tendintelor celor mai valabile si mai moderne, ne contureaza o privire patrunzatoare si cutremuratoare asupra actualitatii si vietii cotidiene, constituind un pas important in scopul pe care si l-a propus de a imbunatati nivelul comunicarii prin imagine.
Fotografii au cautat si au scos la iveala multe dintre partile cele mai dureroase ale societatii in care traim, in incercarea de a atrage atentia si a cauta remedii acestor zone intunecoase.
S-ar putea spune ca partile mai luminoase si mai incurajatoare au fost citeodata uitate in favoarea unor imagini mai socante. Unul dintre aceste lucruri ceva mai luminoase ar putea viza viata artistica si culturala – caz in care nu pot sa nu remarc, ca observator al faptului de cultura, ca nominalizarile la sectiunea Arta si Cultura au fost in numar de patru: o trapezista de circ, o fanfara cintind intr-o padure iarna, un autoportret cu umbra si o imagine din spectacolul lui Maurice Béjart. Premiul la aceasta categorie a fost obtinut de o fotografie dintr-o biserica, intitulata Slujba de dimineata. Si asta intr-o expozitie acoperind mai multi ani de fotografie de presa. Explicatiile la aceasta situatie pot fi numeroase: fotografii specializati pe cultura nu au participat, fie nu au aflat