În editorialul său din numărul 50 / 2000 al "României literare", dl. Nicolae Manolescu răspundea la întrebarea "Cine l-a inventat pe Vadim?" în esenţă, "infractorul ideologic şi moral" ar fi un produs al deşănţării şi vulgarităţii promovate obsesiv de presa din România. Dl. Manolescu are toată dreptatea să sublinieze importanţa lui Ion Cristoiu în deschiderea, începând cu 1992, a pârtiei vulgarităţii fără seamăn şi a promovării perversiunilor celor mai joase la rang de virtuţi naţionale. Tineri jurnalişti fără experienţă şi fără brumă de cultură au devenit victimele "bulevardismului" cristoiot şi de aproape zece ani ei cred cu sinceritate că aşa trebuie făcută presa.
Aş adăuga, însă, că Vadim Tudor e mai ales creaţia posturilor de televiziune, mai precis, "Antena 1" şi "Tele 7 abc". Prin aceste canale, în special după 1996, când a fost eliberat din lesă de către P.D.S.R. şi încurajat "să-i termine" pe reprezentanţii partidelor democrate, "tribunul" şi-a popularizat aberaţiile în totală impunitate. Aici e marea problemă: de ce politicienii vizaţi n-au reacţionat la atacurile vehemente ale "butimanului"? De ce oamenii publici, de la Emil Constantinescu la Valeriu Stoica, au făcut pe morţii-n păpuşoi atunci când sluga Elenei Ceauşescu le arunca zoaie în obraz? Retractilitatea acestora, lipsa de bărbăţie, teama au condus, în cele din urmă, la consolidarea sentimentului că ceva-ceva adevăr exista în spusele lui Vadim!
Nu e nimic suprinzător că Păunescu, Tucă sau Diaconescu l-au folosit pe emulul barbian ca berbece - pentru că la atâta îi duce mintea. Dar ei sunt nişte simpli pioni, în spatele cărora se află oameni cu interese majore în viaţa socială şi economică românească. Faimosul impresar româno-german, patronul lui "Tele 7abc" - care l-a momit pe Michael Jackson în România, spre a-i oferi lui Ion Iliescu şansa de a mărşălui ţanţoş alături de