Constructia podului ar putea fi demarata in 2003, iar trei ani mai tirziu va fi dat in exploatare Reprezentantii la virf ai administratiilor publice locale din Braila, Galati, Constanta, Tulcea si Macin s-au intilnit, ieri, la Sala Ronda a Prefecturii, cu specialistii firmei "Itochu Corporation" pentru o ultima discutie pe marginea studiului de fezabilitate intocmit de japonezi privind construirea unui pod peste Dunare. In preambulul intilnirii, noul prefect al Brailei, Viorel Popescu, a tinut sa-i asigure pe cei prezenti de sprijinul deplin al guvernului roman, care intentioneaza sa se implice serios in realizarea obiectivului. In acest sens, saptamina viitoare, ministrul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, Miron Mitrea, este asteptat sa soseasca la Braila, Popescu exprimindu-si convingerea ca, prin efortul tuturor, se va putea finaliza aceasta importanta investitie. Reprezentantii firmei nipone au prezentat un raport asupra stadiului actual al studiului de fezabilitate. Potrivit specialistilor japonezi, optiunea ideala de amplasament in teren al podului este intre Braila si Galati, materializarea proiectului constituind primul pas pentru realizarea jonctiunii cu Insula Mare. A fost aleasa varianta unui pod cu o deschidere de 220 de metri, avind doi piloni amplasati pe cele doua maluri ale fluviului, unde exista cite un dig, iar adincimea apei este mai mica. Specialistii niponi au considerat ca solutia optima, din punct de vedere economic, este aceea a unui pod rutier cu patru benzi de circulatie, cite doua pe sens, proiectarea integrala urmind a se face astfel incit sa se tina cont de standardele locale. Podul va avea o structura cu forma "cutie de otel" si va ingloba aproximativ 12.000 de tone de otel. Structura ar putea fi realizata cu otel romanesc. Cablajul necesar insa nu va putea fi procurat de pe piata interna, ci va trebui importat din Japonia