•Zborul tragic din primavara s-a frant din vina pilotului •Serviciul Asigurarea Securitatii Zborului din Aeroclubul Romaniei a ajuns la concluzia ca a fost vorba de o eroare umana •Ca urmare, nici o persoana din cadrul Aeroclubului Moldova nu a fost acuzata
Accidentul aviatic produs la Iasi, pe 4 mai 2000, care a indoliat restransa comunitate a zburatorilor sportivi, s-a soldat cu moartea pilotului sportiv Vlad Volosievici. La acea vreme, presa locala si centrala, in incercarea de a prezenta cauzele accidentului, s-a lovit de legea tacerii impusa de o mentalitate care nu ar fi trebuit sa caracterizeze pe cei care conduceau o prestigioasa scoala de zbor. Absenta unor informatii credibile precum si reticenta celor indreptatiti sa le furnizeze au alimentat speculatiile asupra accidentului aviatic. Facem, chiar daca atat de tarziu, o cuvenita revenire asupra tragicului accident prezentandu-va in continuare rezultatele anchetei efectuate prof. dr. ing. Nita Copae si Mugurel Ionescu Conta, inspector si respectiv sef serviciu Asigurarea Securitatii Zborului din cadrul Aeroclubului Romaniei.
"1. Istoria zborului
In ziua de 4.05.2000, la Aeroclubul Moldova Iasi, era programata activitatea de zbor pentru instruirea si antrenamentul elevilor si pilotilor sportivi planoristi. Dupa efectuarea pregatirii nemijlocite cu personalul navigant profesionist din aeroclub, pregatirea preliminara fiind efectuata in data de 6.04.2000 pentru perioada 7.04 - 7.05.2000, activitatea de zbor a inceput cu pregatirea nemijlocita a elevilor si pilotilor sportivi, prima decolare efectuandu-se la ora 10.45. Pilotul sportiv implicat in producerea accidentului (Vlad Volosievici - n.r.) s-a prezentat la start in jurul orei 12.00 si a efectuat pregatirea nemijlocita, corespunzatoare nivelului sau de pregatire, cu instructorul grupei din care facea parte, fiind