•Vicepresedintele firmei Pieta sustine ca societatea ieseana nu avea cunostinta de deseurile toxice din Podu Iloaiei •Continutul celor 21 de vagoane va fi aflat astazi
In luna octombrie a anului trecut, grupul de firme Pieta a achizitionat 234 de vagoane de la societatea Eurotransit din Petrosani, cu scopul de a le dezmembra. Foarte multe dintre aceste vagoane au fost dezmembrate la Valea Calugareasca, dupa care Pieta SA a obtinut aprobarea de a aduce restul la Podu Iloaiei, la societatea Predemet, apartinind grupului de firme Pieta, tot pentru a fi dezmembrate.
68 de vagoane au ajuns la destinatie pe 22 ianuarie 2001, in aceeasi zi observindu-se diferente majore intre ceea ce se afla pe hirtie si "marfa" cumparata.
"La cintarire, au aparut diferente foarte mari de greutate, in plus, fata de ceea ce scria in contract. Astfel, in 21 din cele 68 de vagoane ajunse la Podu Iloaiei am descoperit urme de deseuri solide si lichide, in cantitati diferite, de la sub o tona intr-un vagon la aproape doua tone in altele, totalul ridicindu-se la aproximativ 80 de tone de substante lichide neidentificate. Am anuntat imediat Inspectoratul pentru Protectia Mediului, care a doua zi a trimis la fata locului doi inspectori, pe Marius Stoican si Irina Petruc. Nici la ora actuala nu stim ce substante contin acele vagoane, rezultatele analizelor urmind sa le primim abia miine (n.r. - astazi) de la firma bucuresteana IPA SA, care ne va oferi si antidotul", a declarat vicepresedintele Catalin Zelinschi.
Pieta era al patrulea cumparator al vagoanelor
Vagoanele de la Valea Calugareasca au avut un traseu extrem de ciudat, Pieta fiind cea de a patra firma care figureaza in acte drept cumparator. Cu alte cuvinte, la ora actuala nu se stie cu exactitate cine a fost primul vinzator, existind informatii potrivit carora respectivele vagoane