Consolidarea cladirilor de pe strada Stefan cel Mare naste controverse Citi isi mai aduc aminte de Strada Mare, de la Gara si pina in fata Spitalului "Precista Mare"? Atmosfera de inceput de secol, strada forfotind de trasuri, cu micile magazine ale negustorilor evrei si armeni, care ar reprezenta un model de amenajare a magazinelor si prezentare a marfurilor pentru multi comercianti din zilele noastre sint doar o amintire. Municipiul Roman, atestat documentar de peste 600 de ani ca vechi centru comercial, a beneficiat de constructii specifice, inclusiv de pivnite simple si etajate, pe o arie foarte mare a orasului, necesare depozitarii marfurilor. Artera principala a orasului, strada Stefan cel Mare, cuprinde cladiri construite peste aceste pivnite intre anii 1885 si 1910, a caror durata de viata este depasita. Fiind o artera de circulatie majora, pina la deschiderea altor variante, au circulat autovehicule de tonaj greu, care au deteriorat structura de rezistenta a acestor cladiri si a infrastructurii strazii. Cea mai afectata structura este portiunea cuprinsa intre Bulevardul Republicii si strada Dobrogeanu Gherea, in care se afla 51 de imobile, din care 18 s-au propus pentru demolare, 33 sint in stare satisfacatoare sau buna, din care 20 necesita consolidari si remedieri. Fenomenul de cedare locala a terenului este in evolutie, semnalindu-se accidente tehnice in anii 1999-2000. In sedinta Consiliului Local de joi, 22 februarie, s-a discutat problema strazii Stefan cel Mare. Pentru modernizarea zonei, au fost propuse doua variante. Prima implica realizarea unui pietonal cu pavele ornamentale, iar cea de-a doua presupune realizarea unui carosabil pe una sau doua benzi. Prima varianta, cea a pietonalului, a fost considerata ca fiind fantezista, fiind si cea mai costisitoare, necesitind 68 miliarde de lei. Cea de-a doua, care are in vedere amenajarea unei zone rezide