Revista Unica a introdus, de un timp încoace, rubrica Bugete - Cum se goleşte portofelul. Pagina (căci rubrica se întinde pe o pagină) constă în declaraţiile unor tinere doamne în privinţa cumpărăturilor săptămînale şi a costurilor, foarte precise, ale acestora. Astfel, latura comercială, pînă de curînd reprezentată doar de lista de haine, pantofi, cosmetice, accesorii ori decoraţiuni interioare însoţite de preţurile lor, îmbracă, de vreo trei numere, o formă mai subtilă: complezentă faţă de grijile cotidiene ale cititoarelor, şi ca atare ancorată (cuvînt foarte antipatic, dar des folosit) în realitatea socială dură; interactivă, bazată pe dialogul cu omul (femeia) obişnuit(ă), şi nu cu VIP-urile care deţineau monopolul pînă acum. Desigur, reportajele prezintă şi doamne mai puţin VIP, în sensul că numele lor nu sînt atît de cunoscute; ele ies din cotidian, însă, prin ineditul profesiilor (decoratoare de vitrine avangardiste ori copywriter-e la mari agenţii de publicitate, de pildă). Rubrica Bugete aduce în prim-plan chiar femei cu meserii mai puţin pasionante, dar totuşi în target-ul Unica, posibile cititoare: în două din numerele mai recente ale revistei, cele intervievate sînt operator de calcul, asistent universitar, vînzătoare într-un magazin de modă şi studentă, asistent executiv. Toate fete aşezate, am spune, cu profesii la locul lor, de care nu ne poate fi ruşine. Profesii asemănătoare au şi tinerele cititoare de la rubrica Jocul damelor, varianta interactivă mai puţin pragmatică a revistei. Acolo, însă, e vorba de un joc psihologic, mai complicat, care îmbină realitatea cu speculaţiile. Realitate aparent pură găsim numai la Bugete - Cum se goleşte portofelul. Lista cheltuielilor săptămînale ale fiecăreia dintre tinerele intervievate îşi are, cel puţin la prima vedere, poezia ei, poezia obiectelor mici, prietenoase, ferite de neplăcut. Printre cumpărături