•Directorul de la Autotransport obtinuse prin ordonanta presedintiala blocarea privatizarii societatii •Popov mai are o cale de apel: Curtea Suprema de Justitie, insa, pana la un verdictul final, APAPS nu va putea organiza o noua licitatie
In luna ianuarie a anului trecut, privatizarea de la societatea ieseana Autotransport SA a fost blocata cu exact o zi inainte de data programata pentru licitatie. Directorul Sergiu Popov obtinuse, pe cale presedintiala, blocarea licitatiei pana la solutionarea litigiului existent pe rol in instanta. Cu cateva luni inainte de data anuntata pentru ultima licitatie, Fondul Proprietatii de Stat reziliase contractul de privatizare incheiat cu Sergiu Popov deoarece acesta nu achitase sumele prevazute in contract.
"In urma rezilierii contractului, Popov a introdus o actiune in constatare a valabilitatii contractului de vanzare - cumparare, anulat pe motiv de neplata", declara la vremea respectiva Elena Antohi, juristul fostului FPS.
In plus, Popov luase un credit de la Bancorex pentru achizitionarea a zece autotrenuri. Cum creditul nu a mai fost recuperat, AVAB a vandut masinile, la preturi care nu au atins 10% din valoarea cu care fusesera achizitionate, cauzand societatii pierderi foarte mari.
Practic, Sergiu Popov contesta legalitatea rezilierii contractului de privatizare, considerand ca decizia nu fusese luata de o instanta de judecata. De cealalta parte, juristii fostului FPS au motivat rezilierea contractului prin introducerea unui pact comisoriu expres, de gradul patru, in toate contractele de privatizare. Pactul comisoriu este o clauza contractuala expresa, prin care partile prevad rezolutiunea contractului pentru neexecutare. Cum in contractul incheiat era prevazuta rezolutiunea de drept pentru neplata pretului de vanzare, care opereaza numai in favoarea vanzatorului, aceasta s-a produs fa