Aviatia Utilitara ramane la sol
•Privatizarea a creat o ruptura intre salariati si noul patron •Desi s-a incercat varianta cesionarii pachetului de actiuni catre angajati, acestora nu le-a convenit pretul solicitat de Catalin Ambrono
Aviatia Utilitara SA a fost privatizata anul trecut, dupa ce s-a desprins din firma-mama de la Bucuresti, pachetul majoritar de actiuni fiind cumparat de Catalin Ambrono, directorul societatii iesene EuroBit SRL. Avand in vedere contextul in care s-a realizat privatizarea, firma avand datorii destul de mari si o situatie dramatica a patrimoniului, lucrurile nu au mers deloc mai bine. In plus, la sfarsitul acestei luni, pilotii firmei isi pot pierde licentele de zbor, daca nu vor sustine verificarea anuala, iar odata cu aceasta isi va pierde si Aviatia Utilitara obiectul de activitate. Salariatii sunt nemultumiti de actualul patron, in vreme ce acesta vizeaza o marire a cifrei de afaceri cu cateva miliarde de lei si un profit de peste un miliard de lei pentru anul in curs. In primele doua luni ale anului, insa, nu s-a intamplat mai nimic, spun salariatii, in vreme ce reprezentantii APAPS (fostul FPS), institutie care mai detine o actiune de control la Aviatia Utilitara, spun ca este prea devreme pentru a se putea pronunta.
Locatie de gestiune
Dupa cateva luni fara nici o oferta depusa la fostul FPS, in cele din urma Aviatia Utilitara Iasi a fost vanduta unei persoane fizice in iulie, suma totala a tranzactiei ridicandu-se la 5,3 miliarde lei, platibila in patru ani. Cu toate acestea, desi au trecut opt luni, salariatii sunt nemultumiti de rezultatele acestei privatizari. Nemultumirea se datoreaza, in mare parte, faptului ca privatizarea a dus la o schimbare totala a modului de lucru in cadrul societatii. Fosta conducere daduse avioanele in locatie de gestiune pilotilor, care plate