Începînd cu oracolele copilăriei, testele mai mult sau mai puţin psihologice au fost unele din cele mai atractive jocuri; datorită, probabil, amestecului dintre componenta de necunoscut, implicit de risc şi cea de competiţie (oare eu o să iau punctaj mai mare şi o să mă integrez în categoria învingătorului, în lotul pozitiv şi pe linie?). Revistele pentru femei au preluat acest gen de joacă psihologică, menită, la prima vedere, să te ajute să te cunoşti mai bine. Paginile de cosmetice, modă şi agenda te ajută să-ţi stabileşti categorii juste în privinţa ofertei exteriorului; cele de reportaj să-ţi alegi modele de o anumită categorie; cele de buget să-ţi orientezi cheltuielile. Rubricile psihologice se străduiesc să te plaseze pe tine însăţi într-o categorie sau alta. Nu numai că eşti, să zicem, blondă, cumperi produse Loreal, mănînci mîncare chinezească, citeşti cărţi de popularizare, asculţi Class, te uiţi la Mircea Badea, faci fitness şi ai o carieră în business, dar eşti, în acelaşi timp, "bombă sexy sau faţă palidă", femeia "leu, urs, albină" sau "vidră" (conform testelor din două numere ale revistei Elle). Evident, în funcţie de temperamentul tău sexual. Trebuie, neapărat, să te integrezi într-o categorie sau alta, ca să fii pe linie. Refuzi să intri în joc, nu exişti. Nu mai are cine să se ocupe de tine ca de un obiect vizat, în target, nu mai are cine să te explice şi să-ţi pună eticheta care să-ţi asigure, pe viitor, supravieţuire uşoară, şi chiar fericită. Pentru că, în fond, scopul ultim al tuturor acestor reţete este fericirea. În general, fericirea derivată din componenta ei mai concretă, succesul. Amănuntele au foarte mare importanţă: "Se apropie prima noapte de dragoste. Ai un plan de bătaie: a) O zi petrecută la Beauty Center şi salariul pe o lună la Perla. b) Coafor, cosmetică şi salariul pe o lună la I.D. Sarrieri. c) Gimnastică şi salariul pe o