Teroare si ipoteze in Depou
•"Jaful Mileniului", depistat in toamna trecuta, ar fi numai varful vizibil al furtului de motorina practicat pe scara industriala •Cu sacosa sau vagonul, aproape fiecare salariat avea partea sa •Obligati sa-si tina gura si, in lipsa informatiilor oficiale, oamenii au inceput sa vorbeasca pe la colturi •Unii isi amintesc de morti suspecte care acum aduc mai mult a asasinate
Arhicunoscutul "jaf al mileniului" continua sa scoata la iveala o ingeniozitate deosebita a celor care si-au umplut buzunarele din motorina sustrasa de la Depoul Pascani. Descoperita in luna noiembrie a anului trecut, disparitia a 2.600 tone de motorina este aparata de ochii curiosi cu o cerbicie iesita din comun. Desi intreaga filiera a "Afacerii Motorina", cum a fost supranumit jaful de la depou, se ridica la numarul zecilor de persoane, beneficiarii fiind, se pare, oameni cu influenta si bani din oras, pana acum o singura persoana a cazut prada acestei "caracatite" a combustibilului. Virgil Stoleru este considerat omul cheie in intreaga operatiune, care a scos fraudulos din buzunarul statului suma de aproximativ 30 de miliarde lei. Odata cu descoperirea absentei celor 2.600 tone de motorina din rezervoarele depoului, la unitatea de transport a inceput o ampla ancheta, care, se pare, s-a stins cu timpul. Linistea de aici pare sa amplifice si mai mult misterul care inconjoara acest caz.
Furt cu sacosa si cu vagonul
Daca la Depoul Pascani, pana la descoperirea disparitiei, mai toata lumea stia ca se fura motorina in cantitati mici, mai nimeni nu a luat atitudine. Si asta pentru ca "sacosarii', dupa cum erau denumiti micii hoti de motorina, ce plecau aproape zilnic cu sticlele cu motorina in sacose, nu ar fi putut niciodata sa produca un asemenea prejudiciu. Pentru cei de la depou era cel putin normal sa plece