•Cu doar cateva zile inainte de a fi descoperita disparitia combustibilului, o comisie raportase ca totul este in regula •Directorii de la SN CFR Marfa au renuntat sa se mai deplaseze cu vagonul Anei Pauker
Jaful imens de la Depoul Pascani, descoperit in luna noiembrie a anului trecut, este departe de a fi elucidat. Filierele prin care cele 2.600 tone de motorina s-au scurs in buzunarele unor profitori aducand statului un prejudiciu de circa 30 de miliarde lei sunt si acum destul de bine ascunse de cei interesati in a afla adevarul despre aceasta monstruoasa "caracatita a combustibilului".
Motorina care nu intra in depou
Conform unor surse demne de incredere, dimensiunea furtului de motorina de la Depoul Pascani depaseste cu mult imaginatia organelor de ancheta. Astfel, conform sursei respective, o parte a combustibilului ce venea pentru a fi depozitata in rezervoarele de la Pascani, nici macar nu intra in curtea depoului, ci lua direct drumul comercializarii catre beneficiarii acestei afaceri. Vagoanele pline cu combustibil erau transportate direct in locurile stiute de capii retelei, de unde luau drumul spre beneficiari cu ajutorul mijloacelor de transport. Aceasta pare a fi noua fata a afacerilor oneroase cu combustibil din Depoul Pascani care au dus pana la urma la descoperirea unei "gauri negre" de circa 2.600 tone in rezervoarele depoului. Dar poate fi considerata si ca o ipoteza noua in imensul jaf ce a prejudiciat statul cu circa 30 de miliarde lei, caz care se pare ca nu se doreste a fi finalizat.
Controale anuale la motorina
Conform aceleiasi surse, pe o perioada de un an, rezervoarele de motorina si gestionarea combustibilului erau controlate de nu mai putin de cinci comisii. O comisie facea inventarierea in mod regulat, saptamanal, pentru a verifica rezervoarele de motorina. Alta comis