O calatorie cu taxiul la Suceava costa, oficial, de trei ori mai mult decit in Iasi. Asta nu pentru ca sucevenii ar fi mai bogati decit altii, ci pentru ca apeleaza rar la acest serviciu, iar soferii, cind ii prind, le iau si pielea Apelarea la serviciile unui taxi, in municipiul Suceava, repezinta o cheltuiala pe care foarte putini si-o pot permite, constrinsi si atunci de necesitatea urgenta a deplasarii rapide intr-un anumit loc. Tarifele practicate de firmele de taximetrie din municipiul Suceava sint de citeva ori mai mari decit in alte localitati ale tarii. Daca in municipiul Iasi, de exemplu, tariful pe kilometru la taxi este in jur de 2000 de lei (firma PRO-TAXI incaseaza 1890 de lei pentru un kilometru parcurs cu una dintre masinile sale), in judetul Suceava, nici o firma de taximetrie nu incaseaza pe kilometru mai putin de 5000 de lei. CANON TAXI are de exemplu, tarife diferentiate functie de curse - 5000 de lei pe kilometru in intravilan si 6000 de lei pe kilometru in extravilan. La o calatorie se mai adauga si tariful de pornire, 6000 de lei, aproximativ egal cu cel promovat de firmele de taxi iesene. Firma de taxi ALVYODA, incaseaza 6000 de lei pe kilometru in oras, in afara orasului negocierile purtindu-se direct intre client si sofer, pornirea fiind taxata de asemenea cu 6000 de lei. Mai umani par a fi cei de la EUROTAXI, care incaseaza 5500 de lei pe kilometru indiferent de distanta sau destinatie, pornirea fiind taxata cu 4900 de lei. In plus aceasta firma ofera gratuit fiecare a saptea calatorie. In realitate, in municipiul Suceava, nu exista calatorie cu taxiul taxata la mai putin de 15.000 de lei, oricit ar fi de scurta. In plus, aparatele de taxat, obligatorii in taximetre, rareori exista si daca exista, rareori functioneaza, astfel incit pretul mediu real pe kilometru se apropie de 8000 de lei. Intrebat cum isi explica faptul ca, in Iasi, tarifel