Într-o lume unde setea de senzaţional primează, informaţii false sau parţiale sunt vehiculate cu inconştienţă sau rea-credinţă drept adevăruri sigure.
Ele apar uneori purtând girul unor personalităţi sau instituţii şi dacă sunt atinse subiecte considerate "fierbinţi", nimeni nu mai este tentat să le verifice.
Când este vorba mai ales, despre Constantin Brâncuşi, spiritul patriotic se inflamează şi locuri comune sau neadevăruri sunt luate "ad litteram" - vezi problema celor 40 de Brâncuşi "inediţi", de fapt falsuri grosolane. Trăim în continuare într-o epocă a diversiunilor mai mult sau mai puţin evidente.
Este şi cazul unui text cu caracter "ştiinţific", "Brâncuşii din Colecţia Victor N. Popp. Formarea şi destrămarea colecţiei" publicat atât în presă cât şi în volumul Craiova - Studii şi cercetari de istorie şi istoria artei (Ed. Helios, Craiova, 1999, p. 103-111) de către dl. prof. dr. Paul Rezeanu, directorul Muzeului de Artă Craiova.
Domnia-sa încearcă să acrediteze, în esenţă, două lucruri: că 4 lucrări de Constantin Brâncuşi, aflate acum în Colecţia Muzeului de Artă Craiova (Orgoliu, Cap de băiat, Sărutul, Fragment de tors ) au intrat în colecţia muzeului (?) în anul 1945, fiind obiectul unui schimb făcut între C.S. Nicolaescu-Plopşor, director în acea perioadă la Muzeul Regional al Olteniei şi proprietarul lucrărilor, colecţionarul Victor N. Popp. Acesta din urmă, cunoscut numismat, ar fi acceptat în schimbul celor 4 lucrări Brâncuşi două enigmatice tezaure numismatice dacice. Nu aduce însă nici o mărturie concretă în sprijinul afirmaţiei. Susţine doar că, despre această tranzacţie confidenţială, i-ar fi povestit - culmea - însuşi C.S. Nicolaescu-Plopşor prin 1967.
Atunci dl. prof. dr. Paul Rezeanu era tânăr cercetător la Centrul de Ştiinţe Social Politice - Craiova - aflat sub egida Academiei R. S. Române iar academicia