Dever mare pe podul de flori. Conform bilanturilor contabile, Romania a inceput sa exporte ceva mai mult decat pana mai an. Semn ca lucrurile ar putea sa mearga spre bine. E drept, traficul de carne vie pare a fi cea mai mare reusita economica a saraciei si a tranzitiei de pe meleagurile mioritice. U...
Dever mare pe podul de flori
Conform bilanturilor contabile, Romania a inceput sa exporte ceva mai mult decat pana mai an. Semn ca lucrurile ar putea sa mearga spre bine. E drept, traficul de carne vie pare a fi cea mai mare reusita economica a saraciei si a tranzitiei de pe meleagurile mioritice. Urmeaza delincventa si criminalitatea si, undeva departe, cel de materie prima, confectii si produse finite.
Valorile pe care le trimitem cu toptanul in Occident se ridica, nu o data, mult peste cererile pietei. Nu e de mirare ca tarile Uniunii Europene fac eforturi serioase, inclusiv financiare, sa ne returneze transporturile de romani care le sosesc pe sub trenuri, pe aratura, in portbagajul masinilor sau in Tir-uri cu marmura de Ruschita. Ultima oara rromanasii nostri au sfleclit-o cu succes chiar si pe sub... maneca. E vorba de canal, bata-i sa-i bata, cu Eurotunelul lor cu tot, atat de bine pazit!
Aceeasi efervescenta pe flancul estic. Traficul greu sustinut cu succes de faimosul pod de flori intrece toate asteptarile. Cat vezi cu ochii, granitele cu Moldova si Ucraina sunt tixite de papornitele micului trafic de frontiera. La care se adauga contrabanda, mai mult sau mai putin la adapostul intunericului, atat de intensa, incat nici nu poate fi contabilizata. Romania e in grafic la receptia echipelor de racheti, traficanti de masini si fierbatoare rusesti. Marfa adusa in desagi de turistii din spatiul ex-sovietic este mai interesanta decat tot ce poate oferi piata romaneasca. Sute si mii de comercianti trec granitele nordice si estice ale