"Monitorul" prezinta in premiera mecanismul prin care statul este pagubit cu zeci de miliarde de lei de firme dubioase. Substituiri de documente, tranzactii prin firme fantoma pentru a se pierde urma ilegalitatilor La inceputul lunii martie a.c. am prezentat in paginile "Monitorului", o afacere al carei capat a fost prins de comisarii Garzii Financiare Suceava, din domeniul importului de combustibil. Ca niste adevarati alchimisti, cei care activeaza in imensul imperiu al mafiei petrolului, transformau, ce-i drept numai in acte, combustibilul lichid usor in pacura si apoi in motorina. Aceasta, desigur, pentru a obtine profituri cit mai mari, inselind vigilenta vamesilor si a cumparatorilor. Pe de o parte, se cistiga din neplata accizelor aferente marfii (pentru pacura nu se calculeaza accize la import) iar pe de alta parte, combustibilul lichid usor, un carburant inferior, este mult mai ieftin decit motorina, cu care cei neavizati pot sa il confunde. Totul a pornit de la identificarea, la sfirsitul lunii februarie a.c. in localitatea Tisita, judetul Vrancea, a unui numar de 6 cisterne apartinind unei firme din Bistrita, care, conform declaratiilor soferilor, transportau motorina - in total 81 de tone, la o societate din Tirgu Jiu. Parindu-li-se suspect faptul ca, pentru a ajunge la Tirgu Jiu de la Bistrita, cisternele au trecut prin Vrancea, organele de control i-au luat mai indeaproape pe soferi, care au recunoscut in cele din urma ca de fapt, motorina a fost incarcata in gara Dornesti, judetul Suceava. Mergind pe fir, s-au descoperit suficiente elemente care sa probeze existenta unei adevarate retele care actioneaza pe filiera Modova - Ucraina - Romania, si introduce in tara, pe baza unor declaratii vamale false, combustibil inferior care sa fie ulterior valorificat in benzinariile romanesti ca motorina. S-a descoperit la acea data ca, prin Vama Dornesti intrasera s