Cind nu au altceva mai bun de facut, studentii romani se apuca de teatru, traditie care se perpetueaza nu de ieri, de azi. Daca stam bine sa ne gindim, ne amintim in primul rind celebra, de-acum, trupa „Podul“, infiintata in 1967 si condusa din 1970 de catre Catalin Naum, sau de Teatrul „Ludic“ din Iasi, initiat in 1979. Intre timp, in majoritatea centrelor universitare din tara exista un grup interesat sa descopere secretele Thaliei, desi membrii sai urmeaza a deveni economisti, profesori, oameni de afaceri, avocati, meserii in care, sa recunoastem, arta manipularii, a convingerii ori a impunerii unui punct de vedere este necesara.
Nu de putine ori, prin simplitate, acuratete, sinceritate, verva jocului actoricesc, spectacolele studentesti au depasit productiile profesionistilor. De altfel, statutul de profesionist, recomandat de o institutie de specialitate, nu constituie intotdeauna o garantie a calitatii. E bine ca exista oameni care s-au gindit la reunirea acestor trupe studentesti sub umbrela unor festivaluri: TRAGOS, un gigant al ideii de teatru comunitar practicat de decenii la Tulcea, prin grija lui Nelu Serghei, formator a generatii de tineri care, o parte dintre ei, au urmat, mai apoi, o cariera artistica, pornind de la statutul de amatori (ingrat cuvint, mai ales ca nu putem vorbi decit de teatru bun sau teatru prost); Intilnirile Internationale ale Teatrului Universitar Francofon (R.I.T.U.F.) de la Suceava, cu al sau tinar director Liviu Dospinescu, cadru universitar ce reuseste, de trei ani incoace, aducerea pe aceeasi scena a mai multor trupe studentesti din diverse facultati din cinci tari europene (e drept, cu obligativitatea prezentarii de spectacole in limba franceza); StudentFEST de la Timisoara; Festivalul National Studentesc „Eugen Ionescu“, ARTFEST… Sa nu uitam de Serile Teatrului Studentesc de la Bucuresti, manifestare a carei a p