Desi expozitia comemorativa George Apostu (1934-1986), desfasurata la finele anului 2000, a avut ecoul meritat, nu s-a spus aproape nimic despre un superb catalog aparut cu sprijinul Ministerului Culturii si al Oficiului National pentru Documentare si Expozitii de Arta. Catalogul expozitiei Apostu. Sculptura-desen avindu-l ca organizator pe Mihai Oroveanu este aproape un album de arta (peste 100 de pagini), realizat in excelente conditii grafice si conceput ca un portret sintetic retrospectiv, in miscare, din fotografii ale operelor artistului si ale lui Apostu insusi, alternate cu un dosar al receptarii operei, cuprinzind extrase din presa ultimelor decenii.
Materialul fotografic si documentar, divers si abundent, apartine lui Mihai Oroveanu, Gabriela Ionescu, Silviu Comanescu, Liviu Rusu, Peter Iacobi. Fotografiilor celor mai importante lucrari (sculpturi in bronz, piatra si lemn, desene) din creatia artistului li se adauga „fotografii de colectie“, scene „de lucru“ din taberele de creatie ale anilor ’60-’70, portrete de grup cu Apostu, Apostu impreuna cu artisti romani si straini, Apostu in jurii de specialitate, atelierele de lucru ale lui Apostu s.a. In deschiderea catalogului putem citi un patrunzator si subtil eseu „arheologic“ al lui Dan Haulica despre arta lui George Apostu, Sculptura si sensul primordialului, urmat de o „cronologie“ a vietii si operei artistului. In final – un scurt eseu-bilant semnat de Cornel-Radu Constantinescu: Intotdeauna Apostu si o cvasi-exhaustiva Bibliografie Apostu, cu lista cronicilor, eseurilor si interviurilor avindu-l ca „obiect“ pe sculptorul romano-francez.
Sint prezentate lucrari de referinta expuse in Romania, Franta, Japonia, Austria, din atelierele si gradinile-atelier ale sculptorului etc. Intre compozitii – Mormintul lui Petru Comarnescu (Voronet), Oglinda Soarelui (Japonia), Fluturi, Christ