Şapte seri a devenit, pentru mulţi, o fiţuică indispensabilă; fără acest ghid gratuit, plăcerile noastre, mondene, culinare sau culturale ar fi prea la voia întîmplării. Formula, tot mai răspîndită, "un week-end plăcut" n-ar mai avea aceeaşi substanţă şi organizare. Nu degeaba la întrebarea "care este revista voastră preferată" o tînără de 17 ani, elevă a unui prestigios liceu bucureştean, a răspuns Şapte seri; motivul: pentru că are cronici bune. Nu vom discuta aici decăderea şi confuzia termenilor; pentru că stupizenia unora dintre "cititori" (dacă pot fi numiţi cititori cei ce răsfoiesc broşura, grăbiţi, pentru a vedea la ce oră începe filmul) nu are nimic de-a face cu scopul, benefic, al publicaţiei: acela de a informa în domeniul distracţiilor. Ghidul propriu-zis al locurilor în care putem mînca, putem ieşi sau ne putem "culturaliza" este un semn, pe de o parte, al ritmului alert actual, şi, pe de alta, o posibilă listă a valorilor unui leisure citadin. Ce se caută, în materie de distracţii, sau cel puţin ce cred producătorii de distracţii că se caută se reflectă cel mai vizibil în denumirile şi sloganurile barurilor şi restaurantelor ce-şi fac reclamă în Şapte seri. Prin modalităţile lor de prezentare, localurile nu vor doar să-şi prezinte oferta gastronomică, ci încearcă să se includă într-o categorie privilegiată, caracterizată printr-o anume "atmosferă". Căci atmosferă este un cuvînt cheie: el garantează că respectivul bar sau restaurant este mai mult decît un loc de strict consum, că e vorba de un concept în care sînt implicate senzaţii, sentimente, idei. "Club l - Bar de zi, atmosferă studenţească. Locul unde nu simţi cînd trece timpul". "Timpul" este unul din termenii abstracţi mai pretenţio şi ades prezenţi în
sloganuri: uitare, evadare din neplăcutul timp cotidian - toate sînt posibile efecte magice ce stau în puterea unei bodegi sau a alte