Masura schimbarii cursului riului Moldova va fi luata ca urmare a riscului de prabusire a podului de peste Moldova Riscul prabusirii podului rutier vechi de peste riul Moldova a alertat specialisti si oameni obisnuiti, deopotriva. Romascanii sint ingrijorati de pericolul de a fi izolati in cazul in care circulatia deviata pe podul nou ar putea fi blocata din diverse motive si, atunci, traficul de pe soseaua E85, care face legatura intre Siret si Ruse, ar putea fi preluat de alte drumuri nationale. Dupa ce vineri, 11 mai, pe la ora 6.00 dimineata, s-a constatat tasarea unui pilon al podului, care s-a "scufundat" cu circa 80 de centimetri, circulatia rutiera a fost oprita, deoarece covorul asfaltic, parapetul si grinda de rezistenta se prabusisera, siguranta traficului neputind fi garantata. Gardienii publici si politistii stau de straja la capetele podului, deviind circulatia pe podul nou, iar specialistii Directiei Generale Drumuri Nationale Iasi si Neamt au demarat lucrari de expertizare in vederea primelor interventii. Masuratorile topometrice au evidentiat faptul ca vineri, piciorul podului se inclina cu 6 milimetri pe ora, in timp ce, in cursul zilei de simbata abaterea era de 3 milimetri pe ora. In regim de urgenta, prima masura luata a fost aceea de stabilizare a inclinatiei pilonului. Pentru aceasta, a fost necesar sprijinul Garnizoanei Roman, care, prin unitatea de geniu, a construit un pod din pontoane, astfel incit sa poata fi aruncati saci cu nisip si pietris la baza piciorului podului. In plus, cu utilaje ale santierului care modernizeaza soseaua Roman-Bacau, si care avea in proiect si lucrari de consolidare ale acestui pod, a fost sapata o "groapa de ajutor" din care s-au incarcat sute de saci cu nisip ,in acelasi scop. Podul nou rezista la 80 de tone Specialisti ai Directiei Generale Drumuri Nationale Iasi au apreciat ca vechimea podului - construit in