Teribilul accident de munca din santierul naval Constanta, in urma caruia au murit zece oameni, arata, o data in plus, cit de riscant isi cistiga existenta muncitorul roman si cit de superficiala este, la inceputul mileniului trei, relatia dintre angajat si angajator, in economia romaneasca. Dupa tragedia de la bordul tancului petrolier, aproape 500 de muncitori din portul Constanta au iesit in strada, acuzind conducerea societatii ca cei zece colegi ai lor au murit pentru ca nu sint asigurate conditii de munca si de protectie a muncii in santier. Salariatii au reclamat conditiile grele in care isi desfasoara activitatea, spunind ca sint nevoiti sa-si procure singuri echipamente de protectie. Potrivit primelor cercetari, deflagratia s-a produs pentru ca nava nu era curatata de reziduurile petroliere, gazele emanate de acestea intrind in contact cu autogenul folosit de muncitori. Este foarte probabil, in consecinta, ca decesul muncitorilor sa fi fost cauzat de nerespectarea celor mai elementare norme de protectie a muncii. Mai mult, unii dintre salariatii santierului naval au afirmat ca patronii i-au amenintat cu demiterea daca nu intra la lucru, in conditiile date. O comisie guvernamentala se afla la Constanta pentru anchetarea cazului, iar Ministrul Muncii si Solidaritatii Sociale, Marian Sirbu, a declarat ca vor fi luate masuri drastice impotriva celor vinovati, daca acuzatiile muncitorilor se vor dovedi reale. De asemenea, acesta a precizat ca va propune in urmatoarea sedinta de Guvern ca familiile victimelor sa primeasca cite 10 - 15 milioane de lei, dintr-un fond special al premierului. Nici o valoare materiala nu va reusi sa aline, insa, durerea sotiilor si copiilor muncitorilor care au acceptat sa lucreze in acele conditii, doar pentru a-si primi salariul. Din pacate, insa, exemplul de la Constanta nu este singular. De dragul cistigurilor rapide o multime de p