Metodologia surprinde cadrul general de organizare a examenelor de finalizare a studiilor in invatamantul superior - examene de absolvire, licenta, diploma selectie sau disertatie, pentru sesiunile iunie 2001/ februarie 2002.
Studiile din invatamantul universitar de scurta durata se incheie cu examen de absolvire, studiile din invatamantul universitar de lunga durata se incheie cu examen de licenta/diploma.
"Metodologia de sustinere a examenelor de licenta a suferit unele modificari", a declarat Mihai Toma , prorectorul universitatii "Al.I.Cuza".
Ea este valabila pentru absolventii promotiilor anterioare care nu si-au finalizat studiile pana la aparitia Ordinului Ministerului Educatiei si Cercetarii din 11.05.2001.
Examenul de absolvire, examenul de licenta si examenul de diploma consta fiecare din doua probe si anume: a) proba 1 - evaluarea cunostintelor fundamentale si de specialitate; b) proba 2 - prezentare si sustinere lucrare de licenta/proiect de diploma.
La fiecare proba, examinarea se incheie prin acordarea unei note, nota de promovare fiind cel putin 5. Un examen este promovat daca toate probele componente sunt promovate in aceeasi sesiune. Media de promovare a examenului este 6. Scopul examenelor de finalizare a studiilor este de a evalua capacitatea absolventilor de integrare a cunostintelor obtinute pe parcursul facultatii si de adaptare a acestora la progresul cognitiv din domeniul respectiv. In cadrul probei de evaluare a cunostintelor fundamentale si de specialitate nu se vor repeta examenele din an deja sustinute. Lucrarea de licenta are ca scop evaluarea capacitatii absolventilor de a procesa cunostintele, in conditiile de rezolvare a unor probleme specifice domeniului de pregatire sau de realizare a unor studii de caz. Absolventii studiilor universitare de lunga durata trebuie sa demonstreze competenta comunicari