"Goblenuri, trofeu de cerb, pendulă 1849, bancnote şi monezi vechi"; "Navete cu sticle 1/1 şi 1/2"; "Cărţi, păcură, proiector Zeiss, dispozitive, discuri"; "Umeraşe plastic, preţ excepţional"; "Butoiaş 6 litri, cu suport şi robineţi"; "Tablouri originale, reproduceri clasice la cerere"; "Cartelă Connex Kamarad , cu număr şi 10 unităţi". Şi lista ar putea infinit continua, nu numai din Anunţul telefonic din 1 iunie 2001... La fel cum oamenii care-şi oferă serviciile personale sau profesionale se prezintă, tot aşa încearcă şi obiectele. Posibile alter-ego-uri ale proprietarilor (trecuţi sau viitori) obiectele ne oferă imagini ale acestora mai exacte, fără epitete inutile, mai modeste prin precizia lor. Pentru lista de mai sus am ales obiecte din aceeaşi ediţie a unui ziar de anunţuri, dar aparţinînd unor generaţii diferite, şi unor registre diferite: unele celui poetic, cultural, dezinteresat; altele registrului pragmatic, aducător de posibil profit. Alăturate astfel, obiectele enumerate alcătuiesc o colecţie bizară, şi tranzitorie, dar şi un tablou al epocii actuale, cu cererea şi oferta ei, cu apucăturile ei desuete şi novatoare. Jean Baudrillard, în Sistemul obiectelor (Echinox,1996) vorbeşte despre relaţia dintre obiectul de colecţie, posesorul său şi timp: "organizarea colecţiei înseşi se substituie timpului"; "obiectele nu ne ajută doar să stăpînim lumea - prin inserarea lor în serii instrumentale - ci ne ajută - prin inserarea lor în serii mentale - să stăpînim şi timpul, făcîndu-l discontinuu şi clasificîndu-l ca pe obişnuinţe (...)". Obiectele înşiruite în ziarele de anunţuri se adresează fie timpului nostru productiv, creativ, fie celui liber, în care îţi poţi permite picanterii; fie, pur şi simplu, unei permanenţe a posesiunii. Din cea dintîi categorie fac parte ofertele de afaceri, cele care-ţi oferă posibilitatea unui "salt calitativ" şi a unei iniţ