Nu contenim să ne entuziasmăm cînd o firmă cu dare de mînă înţelege să-şi facă publicitate, să-şi îmbunătăţească imaginea, investind şi în cultură, nu - aşa cum fac mai toate - numai în fotbal şi în alte manifestări care întrunesc votul popular. Ne entuziasmăm pentru că astfel de gesturi sînt, din păcate, la noi, atît de rare, dar mai ales pentru că actele de mecenat în condiţiile actuale ţin întrucîtva de pasiune şi, dacă nu e prea tare termenul, de eroism. Căci un eveniment cultural nu oferă o publicitate imediată, aducătoare de cîştiguri rapide (iar investitorii de la noi au mentalitatea că, dacă nu cîştigă rapid, dacă nu dau "tunuri", nu au cîştigat nimic), ci conferă doar prestigiu - ceea ce reprezintă o investiţie pe termen lung. Ei bine, în isteria generală a îmbogăţirilor peste noapte, astfel de investiţii pe termen lung, care par la prima vedere eroice, sînt, de fapt, dovezi de inteligenţă economică. Anul acesta este al doilea cînd British American Tobacco şi Fundaţia Română pentru design organizează Premiile Anuale pentru Inovaţie Kent Explora. Secţiunile competiţiei sînt: 2D - bidimensional (grafic design, grafică de şevalet, ilustraţie, publicitate, fotografie etc.); 3D - tridimensional (design de produs, ambalaj, design ambiental, creaţie vestimentară,
accesorii, instalaţii, sticlărie etc.); Virtual D - spaţiu virtual (web design, proiecte multimedia, video, magazine virtuale etc.); New D - noudimensional (concepte, inovaţie în economie, filozofie, ştiinţă etc.). La fiecare categorie se va acorda un premiu în valoare de 2 000 de dolari (net), iar marele premiu, selectat dintre proiectele cîştigătoare pe secţiuni, va fi în valoare de 4 000 de dolari (net, de asemenea). Oricine poate participa la acestă competiţie (şi sperăm ca şi cititorii Dilemei - care, precum îi ştim, nu duc lipsă de inventivitate - să se numere printre participanţi şi cîşt