"A doua zi după publicarea articolului Cu privire la marxism în lingvistică de I.V. Stalin - la examenul de materialism istoric de la Facultatea de Filozofie, o studentă a expus în cadrul răspunsului său o seamă de teze ale articolului tovarăşului Stalin. Studenta a fost dată de profesori ca exemplu, în faţa tuturor studenţilor. « A doua zi. Privirile se-ntreabă. / Cu toţi ar vrea să-nceapă mai degrabă / Examenul. Tovarăşii o cheamă. / Ea merge spre catedră fără teamă. / Cum tresări-ndelunga-i aşteptare, /
Cînd auzi rîvnita întrebare: / - E oare graiul o suprastructură / a bazei? / Sufletul îi stă la gură. / Privesc cu-ardoare ochi-i de tăciune / şi dă răspuns domol, cu sfiiciune. / Treptat, neliniştea din ea se stinge, / şi-n glas mîndria tot mai mult se-ncinge. / Mulţi graiul să-l dezlege încearcă / dar de abia acum, întîia oară, / Înlăturînd cu-o mînă colbul antic / a descîlcit al limbii ghem gigantic»"
(A. Rogoz, H. Bratu, Examenul, în Contemporanul, nr. 195, 30 iunie 1950, apud Ana Selejan, Literatura în totalitarism. 1949-1951, Editura Thausib, 1994) Tita CHIPER
"A doua zi după publicarea articolului Cu privire la marxism în lingvistică de I.V. Stalin - la examenul de materialism istoric de la Facultatea de Filozofie, o studentă a expus în cadrul răspunsului său o seamă de teze ale articolului tovarăşului Stalin. Studenta a fost dată de profesori ca exemplu, în faţa tuturor studenţilor. « A doua zi. Privirile se-ntreabă. / Cu toţi ar vrea să-nceapă mai degrabă / Examenul. Tovarăşii o cheamă. / Ea merge spre catedră fără teamă. / Cum tresări-ndelunga-i aşteptare, /
Cînd auzi rîvnita întrebare: / - E oare graiul o suprastructură / a bazei? / Sufletul îi stă la gură. / Privesc cu-ardoare ochi-i de tăciune / şi dă răspuns domol, cu sfiiciune. / Treptat, neliniştea din ea se stinge, / şi-n glas mîndria tot mai mult se-ncinge. / Mulţi gra