Intre 18 mai-1 iulie a.c., geamurile centrului EuroFotoArt din Chisinau au fost „tapetate“ atit in exterior, cit si in interior cu instantaneele fotoreporterului Harbor (Boris Harcenco). Expozitia s-a axat pe doua paliere: cel turistic, cu imagini ale oraselor si tarilor strabatute in deplasarile artistului, ca fotograf sportiv si cel politic, cu poze inedite ale liderilor care s-au intilnit cu fostul Presedinte al Republicii Moldova, Petru Lucinschi.
Conceputa dupa principiul monedei, unde o parte ilustreaza un element din peisajul unei tari, dotat cu valoare simbolica, iar pe verso – chipul unei personalitati politice, conotate tot simbolic –, expozitia de la EuroFotoArt a surprins, pe de o parte, cliseele oraselor si a tarilor vizitate, livrate ochiului exterior, iar pe de alta, portretele liderilor politici ce depasesc cliseul oficial adresate unui ochi interiorizat.
Pozele oraselor s-au plasat in traditia cliseului, in sensul cautarii „momentelor de viata“ considerate reprezentative pentru un loc, precum si a celor exotice, vizind acele situatii care au incitat curiozitatea artistului, confirmind sau infirmind prejudecata acestuia.
In cazul fotografiilor pseudo sau „postpolitice“, am descoperit un fotograf de curte dublat de un paparazzi cu fler. Persoanele liderilor politici ieseau la suprafata de sub carapacea personelor acestora (Krieger), bucurindu-l pe insul monden si pe voyeur-istul din noi.
Astfel, am admirat „poalele“ Turnului Eiffel, (virful falnic oricum il cunosteam bine), mormintul lui Eminescu, carte de vizita cam pesimista pentru Bucuresti, ostasi pe strada in Sarajevo – imagine vorbind de atmosfera anilor ’90 a Balcanilor, decupajul 100% à la Marlboro din Atlanta, aspecte spectaculoase cu ghirlande si buticuri din Madrid, un „click“cu iz marin cu barcute in portul din Monte-Carlo, marcile Epson, LG, Bosch, Ford, Pan