După reglarea vieţii profesionale şi a posesiunilor, rămîn anunţurile ce se preocupă de viaţa noastră personală. În ziarele de anunţuri, ele sînt incluse la rubrica Matrimoniale, deşi tot mai puţine solicită căsătoria. Noţiunea de "matrimoniale" a migrat, cu siguranţă, spre altceva, mult mai dinamic, instabil, mercantil şi, vorba anunţurilor, mai "pervers". "Pervers" este unul din termenii apologetici cei mai cuprinzători, şi în acelaşi timp, exacţi, de prezentare. S-au păstrat, e adevărat, şi cîţiva adevăraţi aspiranţi la căsătorie, dar şi acolo se pot sesiza noi tendinţe: pe lîngă faptul că majoritatea doritorilor se declară "intelectuali" sau "licenţiaţi", cu particularizările "medic stomatolog" (?) sau "om de afaceri", se constată că actualul echivalent al "stării" (materiale) de altădată este posibilitatea emigrării (aceasta însăşi încadrîndu-se în categoria dezideratelor mobile). Celelalte anunţuri, adică grosul celor prezente într-un ziar de specialitate, sînt oferte tot mai variat formulate de "companie intimă", un soi de matrimoniale raportate unui alt timp, mult mai rapid, al clipei şi nu al eternităţii narate de poeţi. Atenţiile personale sînt, evident, oferite pe bani, şi intră în sfera serviciilor, lucru cu atît mai vizibil în cazul mai nou-introduselor instituţionalizate: au apărut saloanele de masaj, oriental, sau pur şi simplu thailandez, escort-service-urile şi room-escort-urile, camere "pentru îndrăgostiţi, centrale, curate, f. convenabile", "fotografii profesionist artistice matrimoniale, sexi, nud, erotic, ocazii...", ba chiar "consultaţii astrale" pentru cupluri - evident toate pe lîngă de mult binecunoscutele 89, 89..., impresariatul de dansatoare "peste hotare" şi agenţiile de matrimoniale înseşi. Alte noutăţi pot fi remarcate în privinţa orientărilor sexuale ale ofertanţilor sau doritorilor: categoria de "gay" este întîlnită, în această f