In cadrul proiectului Hotel Aorta al Galeriei Aorta din Chisinau au fost expuse in iunie fotografiile lui Dmitri Konradt din Sankt Petersburg. Expozita a adunat mai multe instantanee inedite ale Sankt Petersburgului, realizate in maniera naturala, necontaminate de trucurile fotografiei digitale si ale artei video, in general. Curatori au fost Ron Sluik (Olanda) si Irina Grabovan (Republica Moldova). Titlul expozitiei ar putea fi tradus, metaforic, prin Confesiunea culorii. Titlul original insa mizeaza pe polisemie, investind astfel culoarea, primul accent al proiectului, cu o serie de atributii, implicit responsabilitati, ceea ce confera un aer complex actiunilor acesteia.
In regimul acestui cumul de functii, culoarea isi marturiseste abisalitatea, isi justifica dorinta de expresie si confirma aseptarile privitorilor. Exploatarea intensa a potentialului culorii asimileaza discursul pictural si confera fotografiilor multa vitalitate.
In realizarea expozitiei, celalalt accent specific al artistului este reprezentat de compozitie. Nu intimplator nu doar datorita culorii descoperim un Sankt Petersburg in alta lumina, ci si ca urmare a unor decupaje netraditionale, special concepute de D. Konradt. Sint „unghiuri de vedere“ care denunta atit nostalgia (varianta tarkovskiana de „nostalghie“ este chiar mai potrivita) unor locuri parasite, dotate sau marcate de o aura lirica si singuratica, cit si tristetea privitorului/fotografului. Este nostalgia spatiilor depopulate sau putin frecventate, precum si nostalgia autorului dupa acele imagini ale orasului de care este atit de atasat. Relatia directa dintre afect si actiune (gest) sau dintre INIMA si PRIVIRE, precum afirma Andrei Bitov, in prezentarea facuta fotografului, este definitorie pentru D. Konradt. Cei doi termeni-cheie ai colectiei realizeaza o colaborare pe cinste: culoarea confera spiritualitate dec